Majalah Melayu.


Pada pandangan gua, industri majalah berbahasa Melayu sekarang ni memang macam setan. Lebih-lebih lagi majalah versi pojok dengan kulit nipis berkualiti rendah. Tak kira lah majalah sukan ke, permotoran ke, fotografi ke mahupun dunia gosip artis.

Memandangkan gua memang selalu menghabiskan masa-masa terluang untuk free reading di toko-toko buku besar & terkenal seperti Popular dan MPH, jadi gua memiliki banyak masa untuk membelek-belek semua jenis majalah ni.

Daripada pemerhatian gua, banyak artikel-artikel majalah-majalah murah ni semuanya dicedok 100% daripada artikel luar negara. Gua pernah compare satu majalah bola sepak tempatan dengan majalah bola sepak keluaran dari UK. Yang beza cuma gambar dan kreativiti susunan artikel tersebut. Harga pasti lebih murah. Lagi satu, die punya translation macam setan! Majalah macam ni memang layak untuk dibaca secara percuma saja. Not worthy to consider as a good bargain. Bangang!

Comments

Popular Posts