Sumandak Kota Belud.

Itu hari, gua bosan-bosan gua layan chatting. Macam zaman dulu pulak. Sanggup pergi cc nak chattingChatting punya chatting, ada Sumandak dari Kota Belud mau kenal sama gua bah! Aramaitee! 

Gua ni bukan layan sangat nak kenal-kenal budak chatting lebih daripada luar daripada chat room itu sendiri. Tapi sumandak ni lain macam sikit dia punya nak kenal tu. Lagipun budak umur 19 tahun. Adoi. Pening layan budak-budak ni tahu? Bek gua cari MILF jadi skandal gua. Tak dela larap sangat duit gua kan? Ops! Sori my dearest. :). 

Ape-ape hal pun, gua kena la selidik dulu latar belakang sumandak ni. Tak delah benda-benda macam ni akan menjadi kesusahan gua di belakang hari. Pasal gua dengar cerita macam-macam pasal sumandak Sabah ni. Nak tau, itu kena tanya member gua. Gua rasa die banyak baca Mastika. Macam celake! Ini cara gua stalk sumandak tu. Jawapan dia adalah Google! Kenapa Google? Kerana kuasa enjin carian ni adalah segala-galanya!

First thing kena tau how to spot mofos yang trolling nak kenal dengan gua? Kalau ikhlas ok la, ni kalau jenis kencing punya orang, U've the wrong guy kids. LOL! Pasal gua dah berkecimpung dalam zaman chatting ni for ages. Gua dah kenal perangai those mofos dalam chat room seperti kampung or MIRC. 

How to screen this kind of fella? Mula-mula jangan dedahkan info-info personal korang macam nombor telefon, alamat emel especially nombor akaun. Ape neraka? Kalau dia mintak, cipta la macam-macam alasan kan? Tak kan itu nak ajar. In my case, this sumandak really insist memang nak kenal, siap bagi gua nombor telefon. Gua? Gua bagi no secondary gua. Bulan 11 ni nak buang. KEH! KEH! KEH! 

That's the trick. Kalau boleh, tak payahla korang beria-ia sangat nak share benda dengan orang tak kenal kan? isn't it? What for? This sumandak cakap dia dari Kota Belud, orang Bajau+Kadazandusun bla...bla...bla...

First thing first, selidik dulu apakah info-info yang dia bagi tu ternyata benar atau sekadar pembohongan semata-mata? In my case, gua biasa mintak email address jer pasal with this brief info, gua boleh stalk mana-mana profile dia dalam internet. HAHAHAHA! Kadang-kadang zaman teknologi ni terlalu mudah untuk kita kenal sama ada orang tu tipu ke tak tipu. Tapi ada jugak orang-orang yang kena tipu ni. Bangang ya rabbi!

Tapi alamat emel tak dapat. Shilake! Baru gua nak stalk profile die dekat FacebookLinkedInFriendster, Tagged etc. Untuk itu, gua beralih kepada info lain. Antaranya adalah nama dia. That's enough untuk gua terjumpa any site yang related dengan nama empunya sumandak ni. Bravo!

First, gua jumpa profile dia dekat ownskin. Read the info, memang this sumandak tak troll gua. Dia memang asal Sabah dan 19 years old. Secondly, gua jumpe profile dia dekat Pipl pulak. Info yang sama dia provide kat situ. Thirdly, gua jumpa satu blog yang mention nama dia. Yes, she's UiTM Sandakan student. Buat majoring banking. Nasib baik sumandak ni tak kencing gua. Kalau tak, memang kena kaw kaw sat dengan gua. TROLOL!

And guess what, sumandak ni ada banyak akaun profile dalam internet. WTF?  Seekamodel, Wiredclub, Goodreads, Facebook, myYearbook dan Kampungchat itself. Sebenarnya akaun-akaun macam ni memudahkan orang yang tidak berkenaan ada access kepada maklumat peribadi korang. No good! Nasib baik gua bukan hacker. Kalau tak, gua dah hack. Tapi gua baik. Gua jenis curiosity terlebih. Dan paling penting, DTA (Don't trust anybody). 

Dan part paling best ialah berkenaan gambar. Sumandak ni relax jer send gua gambar die yang paling cun. LOL! Paling cun ok? Gua bagi gambar mamat rempit mana ntah kat dia. HAHAHAHA... Nasib baik gua tak bagi gambar Brad Pitt


Tadaa! Gambar yang kanan adalah gambar yang paling cun yang gua maksudkan. Memang cun! Yang kiri gua cedok dari salah satu profile dia kat internet. Satu tudung, satu free hair. Angle shot lain-lain. Cuba perhatikan, dapat tengok baju sama dia pakai? Means orang sama. Dari gambar kiri gua agak die naik kereta Saga BLM. Memang orang sama, sumandak ni tak tipu gua. Dan gua rasa bersalah bagi dia gambar mat rempit. LOL! Nanti gua terus terang dengan dia!


Bila tengok gambar die yang lain, I'm speechless. Jangan tanya gua kenapa muka dia lain kalau amik shot dari angle berlainan. Tapi gua rasa orang yang sama. Maybe masa ni umur kecik lagi kot. Yang cun tu dah besar sikit pandai bergaya. Ini pernah terjadi kat member sekolah rendah gua. Masa kecik, gemuk ya rabbi. Selebet. Dah besar, fuuuuuuu.... Rugi gua tak kapel dulu. LOL!

Apepun salam perkenalan & Selamat Hari Raya!


p/s: U utterly regret not befriend with me!

Comments

Popular Posts