Interrogation.

Zaman study adalah zaman yang boleh menggamit banyak kenangan bercampur baur. Pahit, manis, suka, duka semua ada. OK, antara benda paling merepek pernah gua buat adalah berlakon dalam drama pendek. Niat dia mudah, nak tolong kawan-kawan daripada Fakulti Teknologi Kreatif & Artistik menyiapkan salah satu assignment diorang.

Drama pendek hanya berdurasi lebih kurang 10 minit, tetapi penggambaran memang jenuh. 1 hari 1 malam. Bulan puasa pulak tuh? Aje gile! Drama pendek tu berjudul ‘Interrogation’ hasil karya Dr. Anuar Nor Arai, dan copy drama tu pun gua dah hilang. Celake!

Lagi best, gua memainkan watak seorang ulama terpaksa menunggu scene gua pukul 6.30 a.m., sedangkan penggambaran bermula pada 9.00 p.m. Lu orang cuba bayangkan? Paling sadis, scene gua sepanjang drama tu hanya dialog sebaris jek.

“Tulisan-tulisan kamu, banyak perkara sesat!”

Dua kali celake!





Comments

Popular Posts