Buku Untuk Kamu.


‘Untukmu Wanita’. Inilah tajuk buku tulisan UZAR yang hampir saja gua hadiahkan kepada my dearest. Tapi hajat  murni tu tak kesampaian. Sebelum gua sempat beli buku tu, gua dah gaduh besar dengan die. Perang teluk. Sampai sekarang hubungan tu masih tak OK. Ape nak jadi-jadilah. Alter-ego sungguh. Jalan mati!

Sampai die msg gua utk mintak maaf pun gua tak reply. Pada gua, mintak maaf tak semestinya tunggu bulan Ramadhan. Ape? Nak tunggu bulan baik baru nak mintak maaf? Abis bulan-bulan sebelum tu, bulan Rejab, bulan Syaaban tak baiklah? Salah konsep. Kan gua dah membebel macam mak nenek. Tapi hakikatnya, gua selalu maafkan die. Tak kisah ape salah pun die. Pasal gua pun manusia biasa. Banyak kekurangan. Banyak buat silap. Gua terima salah orang. 

Cuma gua teringat, masa Ramadhan tahun 2010. Gua pernah hadiahkan die satu buku. ‘Membina Rasa Cinta’ tulisan Dr. HM Tuah Iskandar. Yang paling gua tak boleh lupa, lepas die terima buku tu, die ade tegur gua tentang salah satu kemalasan gua. HAHA. 
Gua hadiahkan buku tu sebab gua tahu, die tak suka membaca. Pada gua tabiat tu sangat merugikan. Gua nak die banyak membaca. Jadi knowledgeable. Jangan asyik fikir kerja jek. Gua puji sifat workaholic die. Tapi, kadang-kadang hidup kena seimbang. Kerja dan bersosial.  Gua ingat, bila gua hadiahkan die buku, jadi pemangkin untuk pupuk sifat membaca dalam diri die. Lagi satu, ade maksud tersirat lain kenapa gua hadiahkan buku tu. Mungkin die kurang faham agaknye. 

OK. Pasal ape gua tulis benda ni pun gua tak tahu. Celake betul. 


p/s: Don't waste your time giving someone a second chance when there's someone out there waiting for their first ♥

Comments

Popular Posts