Nokia Lumia 800.

Pada gua, Nokia Lumia 800 ni sungguh sexay! Yang sebetulnya, OS Windows 7.5 Mango yang buat phone ni begitu sexay macam Google Nexus. Pada gua, phone Samsung dengan OS Android dah macam trend sekarang ni. Common sangat. So nak kelainan, kena angkat Nokia Lumia ni. 


Harga die sekarang around rm1500. Kalau set AP mungkin boleh murah lagi. Berbaloi kah? Pada gua, prestasi Lumia sebagai phone Windows sulung daripada Nokia memang tidak menghampakan. Cuma kekurangan die mungkin aplikasi yang ditawarkan tak sebanyak Android dan untuk iOS. Takde kamera depan. Browser tak support flash. Lagi satu, ia dikatakan memiliki masalah dengan jangka hayat bateri yang kurang memuaskan. Lagi satu, Lumia 800 tidak memiliki fungsi 'mass storage' sebaliknya pengurusan fail dan sync hanya boleh menggunakan aplikasi Zune, ala-ala iTunes la untuk iOS.

Enda of the day, jika dilihat daripada konsep dan kesexayian Lumia 800 ni, mungkin gua akan orgasme bila dapat beli. Jizz in pants! Malah pengasas bersama Apple, Steve Wozniak sendiri mengaku bahawa Windows Phone ni 'cantik'. OK sekarang gua confuse nak beli yang mana. Google Nexus or Nokia Lumia 800? Dem! Oh! Nak senang, beli Lumia 800 dan suruh awek/isteri korang beli Nexus. Nanti boleh tukar pakai. WIN!

Comments

Popular Posts