Bangla & Mesin ATM

Statistik di Malaysia mencatatkan lebih 1.8 juta pekerja asing yang bekerja di sini, dan 17.4% daripada jumlah tersebut adalah mat Bangla. Itu fakta. OK. Bangla-bangla yang memiliki semangat Assabiah dengan jalan berkelompok sambil memegang erat tangan masing-masing pada aku dah memang menjadi norma kepada this band of brothers. Tapi, ada satu lagi benda yang mat-mat Bangla ni buat yang aku rasa annoyed giler babas!. 

OK. Gaji dah masuk. Eureka!. So masing-masing bertandang ke mesin ATM. Ntah macam mana aku boleh pulak Q belakang mat-mat Bangla ni yang sedang sibuk menuai hasil gaji diorang dekat mesin ATM Public Bank masa tu. Public Bank OK? Mesin ATM boleh kira pakai jari, kalau Maybank aku boleh chalo pergi branch lain. OK, apa yang MENJENGKELKAN?
  • Berkerumun kat ATM. Padahal yang guna mesin tu sorang je. Aku Q belakang diorang. DAMN!.
  • Di kalangan band of brothers ni, ada sorang jadi fucking leader!. Dia akan memegang amanah memegang kad ATM Bangla-Bangla ni. 
  • Leader yang akan tolong cucuk semua kad. Kalau satu kad amik masa 5 minit, can you imagine berapa lama aku kena TUNGGU mat-mat Bangla ni habis consume mesin kalau group tu ada 5-6 orang!.
  • Leader ni pun mangkuk jugak. Macam first time pakai mesin ATM. LEMBAP!. Padahal dalam akaun ada 2-3k. Aku assume dia dah keje lama dekat Malaysia. Pasal tu satu kad amik masa 5 minit nak kuar duit!.
  • Sampai kad ke 5 atau 6, Leader ni boleh macam lupa pin pulak!. FUCK!
  • OK, dalam kocek dia ada secebis kertas daripada kotak yang tertulis no pin kad ATM. Semua 6 kad Bangla-Bangla ni guna no pin sama!. Facepalm.
Itu memang annoyed giler!. Aku tunggu lebih setengah jam nak cucuk duit kat belakang diorang. Lepas turn aku, tak sampai 30 saat pun aku guna. Dalam hati aku, SIAL punya Bangla. Dan lagi satu sebelum aku lupa cakap, BAU diorang memang TAK BOLEH BLAH!.


p/s: Aku terfikir, macam mana gadis Melayu boleh ikut kahwin lari dengan Bangla. Bengap!.

Comments

Popular Posts