Lupakan Semua

Sebelum ni, aku fikir blog adalah tempat yang baik untuk luahkan isi hati, tapi ada juga benda yang lebih elok disimpan dalam hati. Cuma kadang-kadang aku selalu emo dan terus menulis. Bila keadaan dah semakin OK, aku macam menyesal pulak tulis dalam blog ni dan kongsi semua sisi buruk aku dalam blog. Pasal waktu tu, aku rasa aku tak perlu buat benda tu KALAU aku boleh kawal aku punya perasaan. 

Aku takut kalau aku ceritakan di sini, aku akan mula terlalu obses dengan emosi aku. Jadi lebih baik aku mencegahnya dari menjadi-jadi. Aku pasti, kalau aku buat entri-entri emo, aku akan menjadi fanatik dan menulis lagi entri-entri macam tu. Sampai bila aku tak akan jumpa titik noktahnya. Bagi aku benda ini hanya ada satu penyelesaian saja, aku kena betul-betul redha, dan haruslah banyak-banyak bersyukur.

Tuhan itu terlalu indah. Segala ketentuannya mempunyai hikmah. Dan aku bodoh kalau aku tidak terima semua itu.

Comments

Popular Posts