Antara Rimau Jinak & Singa Sarkis



Game malam semalam gua tengok dekat Aliff Taman Suria. Suasana dia gempak tak ingat, macam game EPL Man Utd lawan Chelsea. Semua berkobar-kobar dan yakin Malaysia mampu mengatasi defisit 2 gol lepas kalah 3-5 di Stadium Jalan Besar. Akhirnya, semua pulang hampa. Celake!. Malaysia seri 1-1 jer dengan Singapore. OK, ni rangkuman ulasan secara ringkas mengenai game semalam. 


1. Gua wrapped up game ni macam 'Rimau Jinak' lawan 'Singa Sarkis'. Pasal ape jinak? Harimau Malaya langsung tak perform untuk nak menang malam semalam. Pada gua, kehilangan Safiq Rahim memang dirasai. Macam France hilang Zinedine Zidane. Hah! Sarkis? Pemain Singapore banyak main wayang nak lengahkan masa. Hamjad!.


2. Selain Safiq Rahim, ketiadaan Mat Yo (Nor Shahrul Idlan Talaha) & Aidil Zafuan Abd Razak takde pun antara salah satu sebab Malaysia kalah dengan Singapore ari tu. Tahap kebergantungan kepada pemain ini sangat tinggi. Like I said you're weak when you're being dependent.


3. Ismail Faruqi yang ganti Safiq Rahim memang tak perform langsung. Brader kat sebelah gua dah maki-maki bila mamat no. 8 ni dapat bola. Barisan tengah Harimau Malaya ni takde kreativiti untuk cucuk bola bagi penyerang kat depan. Hopeless. Kredit cuma untuk effort Amirul Hadi, S. Kunanlan & Amar Rohidan.


4. Kenapa Datuk K. Rajagobal tak guna Mohd Ashaari Shamsuddin atau Baddrol Bakhtiar sebagai option kepada ketiadaan Shafiq Rahim? 


5. Memang style Harimau Malaya main macam gampang 45 minit. Geram je gua tengok. 2nd half baru nak tunjuk kesungguhan. Cuma nasib, gua cakap NASIB tak bolos masa first half.


6. Khairul Fahmi Che Mat pemain paling hot dalam team Harimau Malaya. Phew! Performance dia tak ingat. Banyak kali save 3-4 percubaan berbahaya striker import Singapore. Bagi gua, Malaysia beruntung ada player macam dia. Dia boleh jadi lejen macam Khairul Azman.


7. Senyuman lirik menganjing kapitan Singapore Shahril Ishak time kena subtitute. Pundek! 


8. Mohd Safee Sali adalah striker Harimau Malaya yg opportunis! Macam abam Nistelrooy gitu.


9. 90, 000 'orang ke-12' tak mampu selamatkan 11 orang yang bermain longoi malam tadi. Hah!


p/s: Macam blog Che Det x? LOL.

Comments

Popular Posts