Ah So.

Tadi gua lepak-lepak dengan member dekat KSL City. Ambil angin. Hisap rokok. Ada seorang ah so ni datang tiba-tiba. Datang kat kitorang, tiba-tiba je buka cerita. Tak de salam tak de hape. LOL! Ah so ye dak? Mana nak bagi salam.

Dia buka cerita pasal dia kat Kluang pulak. Cerita dalam pelat-pelat Cina. Gua tak berapa dengar butir dia. Tapi gua faham cerita dia. Dia cerita dia kena ragut. Dia melawan. Habis kena belasah dengan peragut tu.

Gua tengok ah so tu atas bawah. Ah so gelandangan. Lebih 70 tahun. Cerita dia kat Kluang gua tak nak pertikaikan. Tapi sebelah muka dia memang lebam-lebam. Bengkak. Biru jer. Mata ada darah beku. Dari sebela mata dia sampai ke dagu memang lebam. Memang ah so ni kena belasah. Gua jadi kesian.

Ape bangang peragut nak amik beg ah so ni. Berapa sangat ah so ni ade? Serius bangang. Baju dia yang ada darah-darah pun tak berganti, peragut tu expect ape dalam beg ah so ni? Duit riban-riban, emas kilo-kilo. Gua tak faham dunia ni. Kejam sungguh.

Lepas cerita, ah so tu gerak jalan. Gua tak tahu mana hala tuju dia. Member gua sorang ni Boy nama die, kejar balik ah so tu. Dia bagi duit raya. Ok. Serius gua terharu dengan tindakan lu. #Manlytears.

Boy, gua respek lu!

Comments

Popular Posts