Guinness Extra Stout.

Hari tu gua mula kerja macam biasa. Amik barang, susun. Tarik barang, susun. Kerja normal seorang kuli pasaraya. Itu jam gua susun air kotak. Bergelen jugak air kotak gua susun. Tiba-tiba ada orang sapa gua dari belakang.

Customer  : Bang, Guinness Extra Stout tak de ke?

Gua toleh belakang. Ade brader Melayu tercegat depan gua pakai baju pak guard. Gua tengok brader tu atas bawah. Brader security shopping complex. Kat name tag tertera nama Mohd Halim. Gua tengok brader tu tak buat muka bersalah tanya soalan tu kat gua. Fak! Gua senyum kelat.

Gua       : Emm… kat sane dah abes ek? Saya rasa stok dah tak de la bang.

Lepas ucap terima kasih, brader tu blah. Dia bawa bini dengan anak dia. Dalam hati gua bermonolog, nak dekat kiamat dunia ni. Celake!

Comments

Popular Posts