Nyaris Eksiden.


Semalam ada dua kali gua nak eksiden. Dua-dua kereta punya pasal. Memang celake! Insiden satu masa pagi-pagi. Itu jam gua baru nak pergi kerja. Jalan memang sempit. Dekat dengan selekoh. Tiba-tiba jer sebiji Persona muncul depan gua. Kaget gua! Nasib baik gua ada skil Valentino Rossi. Gua mampu kawal keadaan. Lepas selisih Persona tu, gua maki hamun free driver dia.

Insiden dua berlaku masa petang. Persona jugak. Celake! Kali ni amoi yang bawak. Dekat simpang 3 traffic light. Nyaris-nyaris gua nak langgar bontot kereta amoi tu. Palui! Tiba-tiba nak masuk simpang yang nak gua masuk. Sekali lagi skil Valentino Rossi gua menyelamatkan keadaan. Kalau tak, memang gua tergolek dalam longkang. Hamjad!

Cuma yang insiden satu tu memang salah gua kot. Tiba-tiba Persona muncul depan gua. Gua ralit tengok awek gayut nset tepi jalan. Hamjad! Nasib baik tak malu, eksiden depan awek. Hah! Insiden dua memang salah amoi. 100%. Tak de awek tepi jalan. Gua dalam keadaan sedar! Palui!

Comments

Popular Posts