Sindiket Derma


Cerita ni dah lama. Itu jam gua pergi Bandar, gua Nampak ramai giler budak-budak sekolah dengan t-shirt putih & track bottom hitam pegang tabung derma. Semua Cina. Dalam hati gua, gua pasti ini budak-budak St. John Ambulans.

Bila gua lalu depan diorang, satu-satu tabung diorang hala kat muka gua. Cibai! Gua tengok muka diorang satu-satu. Gua seluk poket, amik not rm1. Gua letak dalam tabung amoi sebelah kanan. Gua perasan, kawan lelaki sebelah dia muka macam tak puas hati. Celake! Nasib baik amoi tu pujuk gua dengan ucapan terima kasih dia. Hah!

Lepas beberapa detik gua tinggalkan kumpulan budak-budak sekolah tu, gua terfikir, St. John Ambulans ni ada sindiket mintak derma agaknya. KEH!KEH!KEH!. Kalau letak amoi lagi cun dan ramai sikit, confirm gua derma lebih sikit. 

Comments

Popular Posts