Tipikal Awek Melayu

Rentetan daripada peristiwa gua demam ari tu, gua terpaksa jugak pergi ke klinik kesihatan. Pasal stok ubat kat rumah gua dah nak abes, gua terpaksa pergi. Kalau banyak stok ubat, memang MALAS gua nak pergi.

Gua pergi poliklinik kesihatan Tebrau. Nak pergi Kg. Melayu confirm aku kena tunggu berejam. Gua pernah kena dulu. Terpusing-pusing jugak gua cari poliklinik ni. Celake!

Parking motor, amik no., usha-usha sikit. Fuuuu… Ada awek kat kaunter farmasi. Cun. Gua stalk gerak-geri dia. Comel dia ni gua fikir. Memandangkan gua ni observant orangnya, gua pantas cari carta organisasi poliklinik. Dapat tau nama cukuplah. Kan? Itu langkah pertama untuk berkenalan. KEH!KEH!KEH!.

Satu-satu gua cari gambar awek tu dalam carta yang terpampang kat dinding tu. Kelebihan gomen memang camtu, carta organisasi mesti ada gambar. Nah! Nur Syuhada. Sedap nama awek ni. Sesuai dengan orang dia. HEHEHE.

Tengok jawatan. U29. Penolong Pegawai Perubatan. Celake! Dalam kepala gua, nasib baik penolong pegawai. Kalau Pembantu Perubatan Am U-17 gua confirm dah usha. KEH!KEH!KEH!KEH!. Gua sempat usha jari dia, tak de cincin. J.

Memandangkan dia taraf-taraf pegawai, gua lupakan. Hah! Pegawai-pegawai ni leceh! Nak meminang mesti demand. Huh! Gua mampu menjeling je awek farmasi ni. Lepas settle amik ubat, gua jeling kat reserved parking ada signboard ‘Penolong Pegawai Perubatan Farmasi’. Ada Myvi putih park kat situ. Hmmmm… ‘Tipikal Awek Melayu’. Gua blah terus dari situ.

Comments

Popular Posts