Pidato

Setiap orang akan diberikan kelebihan tertentu. Kelebihan ini akan menjadikannya kelebihan yang mungkin tidak ada dalam diri orang lain. Macam gua dengar bekas Presiden Indonesia Sukarno yang memiliki kebolehan berpidato. Gua tak pasti, tapi yang gua dengar, even burung pun akan singgah ke dahan serta ralit mendengar Sukarno ni berpidato. Begitu hebatnya mamat ni. Itu gua baca lah, kalau penulis dia tipu, maknanya gua pun tipu lu orang semua.

Mak gua pun macam kes Sukarno jugak. Tapi mak gua bukan seorang pemidato hatta seorang yang berkebolehan dalam pengucapan awam secara professional. Tapi ironinya mak gua memiliki kebolehan bercakap dengan orang berejam. Ya. JAM. Bukan minit ye adik-adik. Kalau kat meja makan tu, daripada dia siapkan makanan sampai masa nak basuh pinggan dia boleh dok bercakap. HAH!. Ape lagi kalau lu orang kena berleter. Itu jam, gua terpaksa tadah je la telinga gua. Gua give up. Karang, gua cakap AH!, nanti kena sumpah jadi batu pulak?. 

Comments

Popular Posts