Over-Konfiden.

Jam menunjukkan pukul 5.40 pm. Gua dengan perut lapar, baru pulang dari kantor, hujan renyai-renyai pulak tu. Takde banyak cerita, terus pergi dapur, panaskan kuali leper, letak sikit marjerin atas kuali. Siiirrrrrrr! Bunyi marjerin kena kuali panas. Dengan konfiden, gua buka peti ais belah atas yang sejuk beku tu. Cari mane letak daging burger ayam Ramly. Masalahnye peti ais tu takde plak daging burger tu. Yang ade belen-belen ikan yang mak gua borong dekat orang asli kat Stulang Laut tempoh hari. Lantas gua tanya mak gua dengan nada tegas,

"Mak, mana daging burger dengan hot-dog banyak-banyak tu?"

Mak gua yang tengah lipat kain kat ruang tamu jawab tanpa menoleh. "Dah berape lame benda tu habes, bukannya banyak pun............". Serius, gua tak mampu nak tulis bebelan mak gua petang tu. Last-last gua makan roti sandwic dengan germa gandum jenama Massimo yang dibakar. Ape lancau germa gandum tu pun gua tak tahu. Yang penting, petang tu gua kecewa. 

Comments

Popular Posts