Recovery.


Makin hari semakin pulih aku punya depress. Obat die? Tak payah fikir ape-ape. Hidup kena selalu gembira. Jangan fikir sangat masalah yang ada. Kalau ada, cuma fikir secara rasional macam mana nak atasi dan Hadapi Dengan Senyuman macam lagu Dewa 19. Apa pun, aku serahkan segalanya pada Dia. Dia yang bagi aku rezeki dan jodoh. Kalau ada tu memang untuk aku. Kalau takde mungkin Dia ada rancangan lain untuk aku. Bukankah Dia sebaik-baik perancang? Aku cuma usaha, usaha dan terus usaha. Doa, doa, dan doa. Tawakal. Dan satu lagi, kadang-kadang kita tak keruan, cuba amik wuduk, dan solat. Alhamdulillah, akan rasa tenang sikit. Percayalah. Itu memang betul-betul terjadi pada aku. Senyum. Jangan ada perasaan benci. Kawal marah. Jangan selalu mengeluh. Sentiasa positif itu paling penting. Dan tak lupa 5 syarat kebahagiaan. Insya-Allah semua akan baik-baik saja. :-)

Comments

Popular Posts