Crush #004

Ok. This post might the last one. So far. HAHAHA...Setelah aku cerita berkenaan 'cinta pandang pertama' (geli syal aku tulis benda ni), aku sebanyak 3 post, for me this is the time that I will stop this shitty topic. LOLS. Gadis bertuah yang menarik perhatian aku adalah ex-GF aku. Finally!. Crush aku end up with a relationship. Eureka!. Tapi sudah ex yer. EX. Forget about the word, just nak cerita how we meet.

Kisah ni bermula time aku study kat UiTM. Normal la kan? Kt IPTA orang dok bercinta? Same goes to me ape. Ingat aku loser sangat ke? LMAO. Ok firstly, aku MENGAKU aku crush on her. ^^. Pasal ape? Pasal sekeping foto beliau di halaman assignment beliau yang aku belek-belek. HAHAHAHA.....giler tak cool.

Faizul aka Abg long yang bawak bahan-bahan assignment tu kat dalam rumah. Dan aku automatically nak blame dia pasal tu. LOLS. Faizul ni satu kelas dengan dia. Budak fac Masscom. How can i get along with budak Masscom padahal aku nerdy, aku pun kurang pasti. LMAO. Ok, dia ada bawak la satu bundle assgnment budak-budak kelas dia kt kolej, time tu bilik 1-3-4. Aku ingat lagi. Second semester. Tak silap aku Faizul class rep. Correct me if I wrong.

Belek punya belek, aku jumpa la 1 assignment ni. Aku tak sure ape tajuk dia. Tapi semua pasal 'Diri Saya' la. Yela, budak baru kan? Mesti nak kenal-kenal. Ice breaking kata omputih. Tapi aku boleh tertarik pulak dengan gambar yang terpampang di atas biodata dia. HAHAHA....Kinda cute. So aku try la tanya-tanya Zul pasal budak nih. Yang aku ingat, Zul cakap "Ok budak nih. Jangan lama-lama. Nanti melepas". Damn. Aku tanya jek. LOLS. Then aku macam biasa la. Mesti mintak no fon. LMAO. Lame ass betol aku ni.

Aku kalau 1 step, mesti dimulakan dengan message. Bukan Bismillah. Mula-mula respon ok. Aku tak sure aku message ape masa mula-mula kenal. Yela, benda dah lama kan? Dalam tahun 2006 kot. Aku pun tak pasti. Bila dah start message, dia pun ok, aku terus jadi selesa untuk contact dia. Kadang-kadang call, tapi yang PASTI, aku memang jarang CALL. Aku tak suka cakap thru phone actually. She knows me better.

Setau aku, aku tak ambil masa lama untuk declare dengan dia. Maybe 2 bulan or lebih kot. Time tu dia ada problem dengan BF dia, dan aku ni nak jadi cerita sebagai orang yang menjadi tempat mengadu dia. Bila dah jadi macam tu, aku kesian kat dia. Aku tak tahu, kenapa orang macam dia deserve benda-benda macam tu. Aku dengar macam-macam problem. In fact, sampai sekarang aku tak pernah tengok rupa budak tu. I don't even know his real name. FAGS!

Benda paling aku ingat ialah berdating kat tepi pagar. LOLS. Pagar ni memisahkan antara blok lelaki dan perempuan. Dan aku dok la berborak kat tepi pagar tu. As for your information, memang ramai giler orang bersidai kat tepi pagar pun. Hotspot kata orang. 1st dinner harus lah paling diingati. Makan kat 'kandang'. LOLS. Dia pernah cakap, aku makan laju tak tunggu dia. Tak gentlemen langsung syal. LMAO. Tapi ok kan? Aku show dia some of my bad habit. Takde la poser giler nak decent semacam. LOLS. Kata orang, kalau kita selamba jer, maybe orang tu jodoh kita. Kan?

Sejak couple dengan dia pada 27 June 2006, I think she was the only person who knows me better. Macam-macam aku dah lalui bersama dengan dia. High & low. She was wonderful girl. Honestly. Aku amat selesa dengan dia dan dia kenal aku. Kenal cmne? EVERYTHING!. Inside out, upside down. She taught me a lot. Daripada cinta, kasih sayang & persahabatan. Kalau gaduh-gaduh, memang normal la. Pasal dia ni degil skit. Hehehe...Aku kena cakap banyak kali baru dia nak ikut. Tapi so far everything is under control. Cuma kadang-kadang aku lost temper. Especially melibatkan maruah aku sebagai lelaki kan?

Lagi satu dia pun pervert jugak macam aku. LOLS. Dua-dua sama. Memang bagus!. Tapi pervert dia siap tunjuk depan aku. Hampeh!. Aku? Ade hipokrasi di situ. HAHAHAHA...Harusla kan? Kadang-kadang hipokrit penting untuk menjaga hati dan perasaan. Satu aku nampak pada dia, dia sungguh-sungguh dengan this relationship. Aku macam biasa la, wat relax jek. Hehehe....Kadang-kadang overrated. Sampai aku naik segan. Aku ingat lagi dia suro kawan-kawan part time kerja dia nyanyikan lagu besday time besday aku. Speechless!. Tapi i like it. Dia appreciate aku sungguh. Hehe...

Kalau pasal duit, dia boleh spend untuk aku. Even dia takde duit pun dia kadang-kadang belanja aku. Tak macam aku, aku biasa la, cheapskate. HAHAHA.....Ade duit ok, takde duit buat cara takde duit. Aku tak biasa membazir duit. Lagi satu kalau nak cari hadiah, mesti tahan lasak. Pasal dia ni clumsy orang dia. Susah jaga barang. HAHAHA....tak pernah careful untuk jaga barang sendiri. Lagi satu agak premature. Tapi kadang-kadang aku suke benda tu. Pada aku benda tu leh jadi reason untuk aku bermanja dengan dia kan? Banyak benda kalau aku nak cerita pasal dia. Yela, dah lebih 3 tahun aku kenal.

Cuma aku seriously menyesal, kenapa tiba-tiba hubungan kitorang macam dah tak fun macam dulu-dulu lepas aku habes study. Pada aku, kekangan hubungan jauh, dan masa amat membebankan aku. Aku LOST. Itu benda paling aku menyesal kerana aku mintak putus dengan dia. Aku dah tak boleh carry on this wonderful relationship. Lagi sakit tengok dia suffer lepas kitorang decide nak clash. Tak silap tahun 2009. Bila aku clash dengan dia, dia macam nak show off yang dia boleh hidup tanpa aku. Aku tak kisah. Pasal aku tau, aku yang salah at the first place kan? Tapi bila hidup dia macam miserable lepas clash, aku kadang-kadang rasa bersalah.

Kitorang still keep in touch, dan aku still lagi menjadi tempat mengadu dia. Kalau ada masalah besar la. Pasal dia tau, aku kenal dia better. Walaupun aku kurang arif dalam hal nak psycho-psycho or pujuk orang, tapi bagi aku bercerita tentang masalah kat someone akan meringankan sedikit beban yang kita tanggung. Aku harap hidup dia akan lebih enjoy kerana dia adalah seorang gadis yang baik dan periang!.

p/s: Masih ingat kah Tell Me It's Real?

Comments

sabar yer dude.....ihkikikikiki...u mmg dude berhias lah........
Acher Md Som said…
OK. Not really dude bhias rite now. HAHA.

Popular Posts