Crush

Do you ever have a crush on someone? I think almost people had. Ceh!. Cakap English la plak? Phhuuiihhh. LMAO!. Ok, serius skit. Kadang-kadang kan, aku fikir topik CINTA ni amat menarik untuk diceritakan. Especially kalau kita sendiri ada pengalaman mengenainya.

"Kau ade ke? Aku tengok ko macam lonely jek. Selalu dengan lelaki jek!."

LOLS. It means aku ade la BAHALOL!. LOLS. Kalau takde, buat ape aku nak bukak topik ni at the first place kan? Tapi aku kurang pasti exact time masa aku mula-mula crush on someone. First maybe masa aku sekolah rendah kot. Seingat aku, aku memang jarang nak aktif dalam aktiviti-aktiviti koko (kokurikulum) kat sekolah. Especially in the primary lah. Tapi aku pernah masuk Pertandingan Pantun Berkait masa kat SK Tmn Suria. Tapi aku tak ingat contest tu buat kat sekolah mana?. Ni kes 1996 doh, sekarang dah 2011.

Pantun ea! bapak klakar. Ok, aku mengaku aku crush dengan sorang participant pertandingan tu. Aku tak sure die sekolah mana? Tapi yang aku ingat die freehair, pakai baju kurung pengawas (baju biru) dan rambut paras bahu. Wow!. Cute doh. Tak tipu. Aku dok usha jer dari awal sebelum pertandingan sampai abes pertandingan tu!. Luckily, aku menang pertandingan tu!. Memang nasib bertuah pada hari tu. Aku patut terima kasih dekat cikgu pengiring tu yang bagi tips sket sebelum aku buat pantun tu. Kudos!.

Nak dijadikan cerita, that girl pun menang tempat pertama!. LOLS. Coincident betul. Kategori perempuan dia dapat, lelaki aku dapat. Memang terbaik. Pulak tu aku pergi contest tu pakai baju PJ. LOLS. Memang macam haram aku rasa. Aku tak ingat ari tu aku ade pertandingan than aku selamba je la pakai baju PJ. Masa tu hari Sabtu. Muka sorang-sorang cikgu pandang slack je tangok aku amik hadiah pakai baju PJ.

Tadi peringkat sekolah, then aku layak ke peringkat zon. Kalau dah layak, confirm la aku akan bersua kembali dengan gadis manis tu. LOLS. Aku kalau dah crush memang selalu terbawa-bawa. Kadang-kadang aku boleh sampai tahap senyum sorang-sorang kalau aku ingat benda tu. Tu kadang-kadang korang tengok aku selalu senyum-senyum. Reaksi spontan bai!.

Tapi peringkat zon aku dah macam loser. Aku tak ingat langsung pantun berkait tu macam mane. Yang aku ingat, semua contestant kena pergi library dan aku duduk mengadap dengan budak tu. Apa lagi, memang aku buat ala kadar je la pantun tu. Aku banyak usha die jek. LOLS. Pasal tu kalah!.

In the end, bagi aku benda tu merupakan satu pengalaman bagi aku. Everyone has their own experience kan, depends on their background. Lepas ni aku akan sambung crush no. 2 pulak which happens time aku form 4 dalam next entry.

p/s: crush is
an amazing thing that gives you feelings of nerves and excitement whenever you see them

Comments

Popular Posts