Problems


Yes!. Everyone in this world have problems. Semua Homosapiens kt dunia ini mempunyai masalah. Orang gile jek xde masalah. Sama je mcm aku. Aku insan biasa doh. Bukan Superman. First skali pasal KERJA. Damn!. Benda ni dah berlarutan sampai 2 tahun aku fikir. U're LAME ASS dude!.

Tu la, dulu RHB, Prestariang, et cetera ade offer kt ko, ko reject. Haaa...Ko nak balek JB sgt. Sekarang ape jadi?

Ntahla. Aku xmenyesal pasal sume offer kat KL. Tapi kadang-kadang aku try pujuk hati aku yang semua benda ni adalah rezeki aku. Aku mmg malas kerja kt KL tu. Xpe, insya-Allah rezeki aku ade nanti. Pasal aku dah BOSAN dengan KERJA aku sekarang. Xde peningkatan dalam karier aku langsung. MENDATAR jer. Dahla gaji still the same. Xnaik, turun. Xturun NAIK pun sikit. Adoi!. Tahun 2011, aku nekad nak keluar daripada kepompong KONTRAK kerajaan. Dapat private pun aku sambar. Xkire lah. Envy oi dapat tgok org merasa BONUS 3 bulan or 2 bulan.

Gov bukan dpt BKK ke...RM1k. Ok la tu....

Ok tu mmg ok. Tp at least aku dpt nak jugak merasa real bonus. Itu bukan bonus, itu Bantuan Khas Kewangan. Aku bold perkataan bantuan tu. Lagi satu aku rasa kerja aku sekarang memang tak membantu langsung dalam pengembangan karier aku. Aku nak jugak merasa promotion, increment ke. Datang kerja pun xsemangat kadang-kadang. Its ok la. By the mean time, aku akan teruskan sisa-sisa semangat kerja aku. Chayuk!.

Lagi satu nak fikir pasal AWEK. Aku pun kadang-kadang kusut bila fikir pasal ni. Aku pun xtau nak start mcm mane. Duduk dekat pun SUSAH GILER nak jumpa. Aku xtau ape yang die rase.

I sayang. Tp i xtau la mcm ne nak tunjukkan sayang tuh...

WTF? xfaham aku. Matured2 tu mmg aku akui. Tp susah sgt nak caring. Bile aku cakap die ignore aku, die kata jangan fikir bukan2. Ok what's next? U tell me. Myb benda ni akan berubah for the next few months. I hope so. I just want to see our happy marriage soon. Itu je.


p/s: 2011 might the lucky year. Resurrection Year!.

Comments

Popular Posts